Hjem Turer og opplevelser Hytteprosjekt

Eventyrisen
På gjensyn etter tredve år
08.09.2005
Lang rekke mennesker i tau på breen langs en bresprekk
Svelnosbreen imponerte meg som skolegutt. Tredve år etter ble jeg like fasinert. Vi trommet sammen nitten voksne og unge til fjelltur. På menyen stod vandring i Eventyrisen.

(SPITERSTULEN) Svelnosbreen ble høydepunktet i vår fjell-weekend. Inkludert vårt følge ble vi treogførti som møtte opp til bretur denne fredagen. Slett ikke dårlig!

Topp langhelg
Artikkel og bilder av: Ola Ødegaard.
25.04.2005
Nautgardstind i skinnende sol
Vi kjørte fra Oslo kl 15.30 torsdag ettermiddag, og var framme ved parkeringsplassen ca 20.00. Det var mørkt da vi la av gårde innover. Turen gikk opp på flere topper denne helgen og sola spilte på vårt lag.

(JOTUNHEIMEN)
Første etappe gikk inn til mot Russvannet i måneskinn. Det var ikke spesielt kaldt, mellom -10 og -15 grader. Ingen hadde husket å ta med termometer, så vi måtte bare gjette. Vi valgte gå uten feller, det så ut som om det var fint fra bilen og oppover. Det viste seg å være dumt. Når vi kom ut av "skogen", ble det hardt og isete å gå. Det tok skikkelig på armene oppover, selv om det ikke var særlig bratt. Vi var veldig fornøyde da vi kom fram til Saubui, den plassen hvor vi skulle slå opp teltet. Klokken var ca 22.00, vi krøp inn i soveposene og sovnet på et blunk.

Rundtur i Jotunheimen vest
Artikkel og bilder av: Gro Gillebo.
13.04.2005
Fra Jotunheimen, pause med snødekte fjell i bakgrunn
To fjellglade jenter på rundt 40 hadde planlagt en 5 dagers hytte til hytte tur med innlagte toppturer i Jotunheimen. Startpunktet for turen var Krossbu, en privat turisthytte som ligger ved Sognefjellveien. og vi overnattet der for tidlig start neste morgen.

Fast opphold på fjellstue i påsken
Gro Gillebo og Arild G. Skaalsveen
16.03.2005
Ski-leik utenfor Krossbu fjellstue
Påsken i 2004 var vi gjester på Krossbu. Et startpunkt for mange fine skiturer. Skikonkurransen på påskeaften satt en ekstra spiss på det hele. Det er fremdeles ledige rom for årets påske har vi fått vite.

(KROSSBU)
Godt påkledd og med ryggen til kjøreretningen suste vi avgåre på snøscooter det siste stykket inn til Krossbu. Vi ble plassert på den første av to sleder mens sekker, bager og ski lå godt fastsurret på den neste,.Vel fremme ble vi godt mottatt og innlosjert i rom med både toalett og dusj.

Send oss gjerne en kommentarer via .